Külalisjuht – ajutiselt Sinu meeskonna põhimängija

Külalisjuht – ajutiselt Sinu meeskonna põhimängija

Suvel võtsin ühendust Ksenija Baltaga, et teha talle koostööpakkumine. Ta vastas kiirelt, aga suunas mind oma manageri poole. Esialgu olin üllatunud, et Ksenijal on manager, aga sain kiirelt oma eelarvamustest üle ning mõistsin, et see ongi normaalne, et tal on seljataga meeskond, kes tegeleb teemadega, millele ta küll soovib, aga ei jõua oma aega panustada. Tippspordis on jõutud arusaamiseni, et meeskond on oluline – vahet ei ole, kas tegemist on sportmängu või individuaalspordiga. Lisaks kinnitavad sportlased, et tippsport on nende töö ja nad tahavad selles edukat karjääri.

Väikeettevõtja ning individuaalsportlase vahel võib paralleele tõmmata. Siiski pean tõdema, et arusaam meeskonna vajadusest ja olulisusest, ei ole alati veel päris samal tasemel. Oleme kohtunud viimastel aastatel paljude väikeettevõtjatega, kes on aastaid just üksi oma ettevõtet juhtinud ning kõiki ülesandeid üksi ellu viinud – tuleb tuttav ette? Põhjuseid on mitmeid, aga tulemus kipub olema sama – enam nii ei jaksa ning ei soovi jätkata.

Eestimaise spordi- ja vabaajariiete brändi Fibami lugu

Aga on ka näiteid, kus enne kui stardipauk antakse, võetakse aeg maha ja mängitakse läbi mitu erinevat stsenaariumit. Maikuus võttis meiega ühendust Ailen Põld, Fibami OÜ asutaja. Selleks ajaks oli ta mõned kuud oma tooteid disaininud ning oli seadnud eesmärgiks töötada üles oma äri, et luua jätkusuutlik naiste spordi- ja vabaajarõivaste bränd.

Igaüks, kes on alustanud oma ettevõttega, teab kui ajamahukas see on ja kui kriitiline on hoida kinni tähtaegades, et mitte “maha magada” esimest starti. Toodete puhul on turule tulek ehk lansseerimine üks olulisemaid hetki – seega otsustas Ailen leida enda kõrvale turundustuge. Meie õnneks juhtus ta kuulama Külalisjuhi intervjuud Äripäeva raadios ning otsustas meile anda võimaluse ning broneeris tasuta konsultatsiooni. Juba meie esimeses kõnes tekkis mõnus „team spirit“ ja tänaseks oleme Aileni ja Fibamiga koostööd teinud neli kuud.

Milles Külalisjuht Ailenit täpsemalt aitas?

Esimese sammuna kaardistasime ja analüüsisime hetkeolukorra, eesmärgid ja seni tehtud tegevused. Tegime turu-uuringu, vaatasime üle toodete valiku, kodulehe disaini, eeldatava klienditeekonna, e-poe. Selle tulemusena saime anda sisendeid/ideid/ettepanekuid, mida tulevikus kasutada. Kui audit oli Aileniga analüüsitud, siis koostasime turundusplaani, mis sisaldas:

 

 

      • Sotsiaalmeedia sisuplaani

      • Sotsiaalmeedia reklaamide plaani

      • E-maili turundusplaani

      • Blogide fookusteemasid

      • Üldist kommunikatsiooniplaani

      • Partnerluskampaaniaid

      • Lansseerimisplaani

Kui turundusplaan oli Aileni poolt heaks kiidetud, siis viskasime soojendusdressi maha ning alustasime esimeste tegevustega. Oleme õnnelikud, et saame jätkuvalt olla Fibami brändi meeskonnamängijad ning Ailen on rahul, et tema seljataga on inimesed, kes aitavad teha tipp-karjääri ning pakuvad tuge konkurentsitihedas moe-liigas.

Kui soovid täpsemalt teada, miks Ailen meid valis ja mida külalisjuht täpsemalt teeb, siis kuula TalentHubi podcasti, kus käisime oma koostööst rääkimas.

Tutvu lähemalt külalisjuhi teenustega: kylalikylalisjuht.ee/teenused. Kasuta võimalust ja broneeri tasuta konsultatsioon.

Inspireeriva koostööni!

 

Case study: Sunroot Superfood maapirni toodetega Eesti turule