Artikkel ilmus lühema versioonina Äripäeva ajakirja Personali Praktik aprillikuu numbris.
Ettevõtjana või juhina kasvab sinu tööülesannete hulk üle pea? Oled pikalt kaalunud ettevõtte reklaamimist ja erinevaid turundustegevusi, aga pole kompetentsust ega kogemusi antud valdkonnas? Või otsid värskeid ideid? Need ja paljud teised turundusega seotud küsimused vaevavad täna paljude ettevõtete juhte.
Üheks võimalikuks lahenduseks on paindliku külalisjuhtimise töövormi kasutuselevõtt. Interim agentuuri, Külalisjuht OÜ, asutajate Liina Kähri ja Liina Kukk sõnul on külalisjuhi teenuse kasutamise eelisteks professionaalne kogemus, objektiivsus, suure pildi nägemise oskus, kiirus ja tulemusele orienteeritus.
Uus ja paindlik töövorm on andnud võimaluse palgata ajutiselt ettevõttesse oma ala professionaale, kes tulevad organisatsiooni lühikese etteteatamisajaga, lahendades neile seatud eesmärgid, vastavalt eelnevalt koostatud tööplaanile ning mõõdikutele.
Värsked ideed aitavad luua JELD-WEN Eesti AS tootmistöötajate värbamisstrateegia.
JELD-WEN Eesti AS alustas eelmise aasta sügisel külalisjuhi töövormi katsetamist. “Oleme suurtootmine, meil on kokku ligi 800 töötajat ning tehas töötab 24/7 graafiku alusel. Kas praegune väärtuspakkumine kõnetab meie tootmistöötajaid? Kas meie poolt valitud värbamiskanalid teenivad oma eesmärki? Kuidas on meie kui tööandja kuvand?
Kõik need küsimused kerkisid meie ette, kuid meil ei olnud endal piisavalt aega, süsteemsust ja kompetentsi selle teemaga süvitsi tegelemiseks. Otsustasime paluda kolmanda osapoole abi ja selleks osutus Külalisjuht OÜ. Tänaseks on Külalisjuht kaardistanud hetkeolukorra, vestelnud erinevate töötajagruppide esindajatega. Veel leppisime kokku tootmistöötajate värbamisprotsessi kriitilised võtmenäitajad. Nüüdseks on jäänud projekti viimane etapp- tootmistöötajate strateegia väljatöötamine ja formuleerimine.
Koostööpartneri valimise etapis oli mitu kandidaati, kuid Külalisjuht eristus asjatundlikkuse poolest ja oskuse poolest suurtootmise vajadusi tajuda. See ning ka oma soovitustes reaalsusega arvestamine on teinud Külalisjuhist meile asjaliku ja vajaliku partneri.
Meeldib ka, kui Külalisjuhi poolt tulevad turunduslikust aspektist lähtuvalt mõned tähelepanekud, mille peale me ise asja sees olles ei ole mõelnudki”, kirjeldas koostööd Karin Rändla, JELD-WEN Eesti ASi personalijuht.
Külalisjuht inspireerib esimesi turundussamme astuma.
Eelmise aasta novembris pöördus Külalisjuht OÜ poole Eesti Höövelliist OÜ, kes ekspordib oma toodangut rohkem kui kümnesse riiki, peamiselt Kesk-Euroopasse, Skandinaaviasse ja Balti riikidesse.
„Külalisjuhi teenus on parim lahendus ettevõtetel saada tuge valdkondades, mis vajavad arendamist või milleks endal kompetents puudub. Meil on palju mõtteid ja olime pikalt kaalunud erinevaid tegevusi turunduse suunal, kuid peamiselt aja ja ka kogemuse puudumise tõttu oleme asju edasi lükanud – nii need teemad meie peades keerlesid ja tegemata turunduse to-do list pikenes.
Alustasime Külalisjuht OÜ-ga turundusauditist, millest tänaseks on kasvanud hea koostöö nii turunduse kui ka personali valdkonnas, mis on kestnud juba pool aastat.
Mind üllatas, kui kiirelt leidsime ühise keele ning kui siia lisada Külalisjuhi efektiivsus, kogemus ja know-how, siis olen kindel, et oleme leidnud endale väga hea partneri“, lisab ettevõtte müügidirektor, Jaan Oja.
Kui ka Sinu ettevõttes on turunduse ja reklaamiga tegelemine kaootiline ning jääb pigem öötundide arvele, kaalu paindlikku külalisturundusjuhi teenust ning vabasta oma aega ettevõtte kasvatamiseks.
Tutvu lähemalt külalisjuhi teenustega ettevõtte kodulehelt kylalisjuht.ee